Cum își gestionează antreprenorul timpul 🕗
.Conducerea unei companii de succes și gestionarea forței de muncă a acesteia necesită o gestionare eficientă a TIMPULUI. În fiecare zi, compania are de realizat mai multe/mai puține sarcini, mai complexe sau mai diverse, primește constant informații noi, își suprapune obligațiile și se poate ajunge, astfel, ca timpul pentru alte activități să fie utilizat pentru a îndeplini sarcinile de afaceri.
Prioritatea unui antreprenor este atingerea obiectivelor dorite și planificate, iar timpul este cea mai importantă resursă de care acesta dispune. Așadar, trebuie gestionat foarte bine, managementul timpului pornind de la programarea sarcinilor, prioritizarea acestora, planificarea lor și alocarea timpului pentru fiecare sarcină.


Timpul negestionat corect este timp irosit. Un astfel de timp îi oferă concurenței oportunitatea de a obține un avantaj competitiv.
Cum își gestionează antreprenorul timpul eficient
Pentru a rezolva la timp toate sarcinile de lucru și pentru. a scăpa de orele lucrate după program, sunt utile următoarele:
1️⃣ Identificarea activităților consumatoare de timp, a celor care sunt prioritare. sau mai puțin prioritare și importante sau mai puțin importante;
2️⃣ Setarea unei limite de timp pentru fiecare. activitate astfel încât să se evite alte lucruri care distrag atenția. și încetinesc ritmul de muncă;
3️⃣ Plănuirea zilei de mâine prin notarea în agentă a tuturor activităților ce urmează a fi întreprinse;
4️⃣ Rezolvarea sarcinilor importante dimineața scade timpul necesar realizării activităților deoarece mintea este liniștită, odihnită și corpul are mai multă. energie, prin urmare – randament mai crescut;
5️⃣ Delegarea și externalizarea sarcinilor care nu țin neapărat de. tine și pot fi rezolvate și de alt angajat al companiei.
Prioritizarea sarcinilor
Adoptarea unei strategii care. determină cum își gestionează antreprenorul timpul eficient poate face diferența dintre a fi ocupat și a fi productiv. Matricea lui Eisenhower te învață cum să prioritizezi sarcinile în. funcție de cât de urgent trebuie îndeplinite și cât de importante sunt. Aceasta este formată din patru cadrane, după cum urmează:
| Urgent și important | Urgent dar neimportant |
| sarcini de rezolvat acum | sarcini de rezolvat acum, dar care pot fi delegate sau chiar eliminate |
| Non-urgent dar important | Non-urgent și neimportant |
| sarcini care necesită atenție continuă | sarcini care pot fi ignorate sau eliminate |
Sistemul celor 4D: Delete, Delegate, Do it now, Defer
➡️ Delete (Șterge) – acele sarcini care nu prezintă o. prioritate și care nu sunt urgente, ținând cont de consecințele neexecutării acestora;
➡️ Delegate (Deleagă) – acele sarcini care pot. fi îndeplinite și de alt angajat pentru a-ți rămâne ție timp să te ocupi de sarcinile urgente și importante;
➡️ Do it now (Acționează acum) – acele sarcini are sunt importante și trebuie realizate urgent;
➡️ Defer (Amână) – acele sarcini care nu sunt foarte importante și nici nu trebuie realizate urgent.
Cele mai recente articole aici:
